Schowek0
Twój schowek jest pusty
Koszyk0
Twój koszyk jest pusty...
Strona główna » Porady techniczne » JEŚLI INHALATOR NIE DZIAŁA...

JEŚLI INHALATOR NIE DZIAŁA...

Wyświetleń: 108032
Wsparcie techniczne dla użytkowników inhalatorów. Dlaczego nagle "słabiej" rozpyla leki, przestał działać, wydaje podejrzane dźwięki


Jak często zdarza się Państwu nie przeczytać instrukcji obsługi przed użyciem sprzętu?
... Mnie również, dlatego poniżej podpowiadam sposobu rozwiązywania problemów z nagle niedziałającym inhalatorem.

alt


UWAGA! BARDZO WAŻNE:

Należy zwrócić uwagę, iż dla prawidłowego działania inhalatora TŁOKOWEGO niezbędne jest właściwe zainstalowanie nakładki dyszy rozpylającej wewnątrz zbiornika na lek.
Bez nakładki dyszy inhalator nie będzie rozpylał leku!


Zbiornik na lek składa się z TRZECH elementów: górnej części rozpylacza, nakładki dyszy rozpylającej i dolnej części rozpylacza (jak na poniższym rysunku).

Nakładkę dyszy należy montować wewnątrz zbiorniczka na lek i zakręcić zbiorniczek.



 





Najwięcej problemów dotyczy nieprawidłowości pracy urządzenia wynikających z niewłaściwej higieny i konserwacji.
 

Jeśli inhalacje przeprowadzamy zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia, stosujemy się do zasad dotyczących jego mycia, czyszczenia i konserwacji, dobry inhalator posłuży nam wiele lat i sezonów przeziębieniowych.



Inhalator tłokowy/ kompresorowy

 

Najczęstszym problemem jest zgubienie ruchomej dyszy rozpylającej lub zatkanie otworka w dyszy, która znajduje się w dolnej części zbiorniczka (nebulizatora). Nebulizator należy zawsze opróżnić z resztek leku, dokładnie umyć i wysuszyć. Następnie należy na krótką chwilę podłączyć czysty i pusty nebulizator do kompresora i włączyć urządzenia. Sprężone powietrze usunie resztki wilgoci i udrożni dyszę rozpylającą.
 

Zatkanej dyszy nie wolno przepychać igłą ani innym ostrym narzędziem.
 

Producenci zalecają wymianę nebulizatora (zbiorniczka na lek) co ok. 6 miesięcy a w przypadku użytkowania go w domu, gdzie pali się papierosy lub korzysta z pieców, nawet co 3 miesiące.
 

Drugim, nie mniej ważnym elementem, jest filtr powietrza. Zazwyczaj znajduje się na obudowie urządzenia , pod niewielką klapką. W przypadku obniżenia parametrów urządzenia podczas pracy bądź kiedy filtr jest szary, brudny, należy go niezwłocznie wymienić.
 

Producenci zalecają, na ogół, wymianę filtra powietrza co 3-6 miesięcy, w zależności od częstotliwości użytkowania i środowiska pracy aparatu. Zazwyczaj w komplecie z inhalatorem znajduje się 5 zapasowych filtrów.

 

Inhalator ultradźwiękowy

 

Inhalator ultradźwiękowy nie działa bez wody. Przed inhalacją należy wlać wodę zdemineralizowaną do zbiornika.
 

Bardzo ważna jest każdorazowa wymiana wody w zbiorniku po użyciu aparatu, co wydłuża żywotność przetwornika.
 

Zbiorniczek na lek należy wymienić kiedy tylko jest uszkodzony (zgnieciony, przedziurawiony, itp.), najczęściej również po kilkukrotnym użyciu oraz po zmianie leku na inny. Przy stwierdzeniu słabszego rozpylania również zachodzi konieczność wymiany zbiorniczka.
 

Inhalator ultradźwiękowy posiada bardzo delikatną i wrażliwą na uszkodzenia przetwornicę. Dlatego, podczas mycia i czyszczenia, należy postępować ściśle wg instrukcji obsługi urządzenia i z dużą ostrożnością. Przetwornica wytwarzająca ultradźwięki bardzo często uszkadzana jest podczas mycia, skrobania, zarysowania ostrymi przedmiotami.

Dużym problemem w nebulizacji jest kwas hialuronowy. Roztwór ten, ze względu na właściwości cząsteczek (duży ciężar i lepkość) jest kłopotliwy do rozpylenia w formie aerozolu. Do tej substancji zaleca się stosowanie inhalatora tłokowego/kompresorowego np. Omnibus, Professional itp. z dodatkowym nebulizatorem dedykowanym do kwasu hialuronowego  z regulacją prędkości : nebulizator do kwasu hialuronowego


 

PONIŻEJ MOŻLIWE PROBLEMY I SPOSÓB ICH ROZWIĄZANIA- DLA NAJBARDZIEJ POPULARNYCH INHALATORÓW TŁOKOWYCH (KOMPRESOROWYCH):
 

Problem

Przyczyna

Rozwiązanie

Po włączeniu włącznika- urządzenie nie włącza się

Czy podłączony jest kabel do gniazdka zasilającego?

Sprawdzić i podłączyć kabel zasilający do gniazdka sieciowego.

Brak lub słaba nebulizacja podczas pracy urządzenia

Czy lek jest w zbiorniku?

Wlać odpowiednią, właściwą ilość leku do zbiornika.

Minimum 2 ml maksimum 6 ml

Za dużo bądź za mało leku w zbiorniku?

Zagubiona, niezamontowana nakładka dysza rozpylającej w zbiorniku na lek?

Zamontować nakładkę dyszy wewnątrz zbiorniczka na lek.

Czy zestaw akcesoriów złożony jest prawidłowo?

Sprawdzić i zamontować akcesoria zgodne z instrukcją obsługi.

Czy nie jest zatkany otwór wylotowy powietrza w dolnej części zbiornika na lek?

Sprawdzić i wyczyścić otwór wylotowy (dyszę) w dolnej części zbiornika na lek.

Czy zbiornik na lek z maską bądź ustnikiem nie jest przechylony pod ostrym kątem?

Upewnić się, że zestaw inhalacyjny (zbiornik + maska lub ustnik) nie jest przechylony pod kątem większym niż 45 stopni.

Czy przewód powietrza jest prawidłowo połączony z kompresorem?

Prawidłowo połączyć przewód powietrza z kompresorem i zbiornikiem na lek (nebulizatorem).

Czy przewód powietrza jest zagięty bądź uszkodzony?

Upewnić się, że przewód powietrza jest cały, niepozaginany. W razie potrzeby wymienić przewód.

Czy przewód powietrza jest zatkany?

Upewnić się, że w przewodzie nie ma zanieczyszczeń.

Czy filtr powietrza jest zabrudzony?
Czy pokrywa filtra jest zabrudzona?

Wymienić zabrudzony filtr na nowy.
Przetrzeć pokrywę, wyczyścić otworki wlotowe w pokrywie (np. patyczkiem do uszu).

Inhalator pracuje nienaturalnie głośno.

Czy pokrywa filtra na obudowie kompresora jest założona prawidłowo?
Czy pokrywa filtra nie jest zabrudzona bądź czy nie są zatkane otworki w pokrywie?

Założyć poprawnie pokrywkę filtra powietrza na kompresorze.
Zdjąć pokrywę i delikatnie oczyścić ją z zabrudzeń, udrożnić otworki wentylacyjne pokrywy.

Urządzenie bardzo się nagrzewa.

Czy zakryte są otwory wentylacyjne w obudowie kompresora?

Podczas pracy urządzenia nie zatykać, nie zakrywać otworów wentylacyjnych w obudowie inhalatora.

 
 
Mam nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą rozwiązać problem. W razie dodatkowych pytań, zachęcam do kontaktu z naszym serwisem: serwis@omnibus-med.com.pl , tel. 789 045 882

Przejdź do strony głównejWróć do kategorii Porady techniczne
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Prywatności i Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu